اخذ گرید و رتبه در کرج در کمترین زمان
ثبت تغییرات شرکت مسئولیت محدود
کسب و کار هایی که در کرج فعالیت می کنند، موظف هستند در سازمان امور مالیاتی کشور پرونده مالیاتی تشکیل دهند. این کار برای انجام امور مالیاتی مانند ارسال اظهارنامه مالیاتی، پرداخت مالیات و دریافت مفاصاحساب مالیاتی ضروری است. تشکیل پرونده مالیاتی برای کلیه مشاغل آزاد و شرکت هایی که در حوزه ثبتی استان البرز ثبت شده اند الزامی است. برای تشکیل پرونده مالیاتی در کرج شرکت های تازه تاسیس تنها دو ماه از زمان ثبت شرکت خود زمان دارند. عدم اقدام به موقع برای تشکیل پرونده مالیاتی در کرج برای اشخاص حقیقی و حقوقی تبعات قانونی دارد مثلاً شرکت های تجاری بلافاصله در سامانه ثبت شرکت ها غیر فعال مالیاتی خواهند شد.
شرایط تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
برای تشکیل پرونده مالیاتی در کرج، فرد باید شرایط زیر را داشته باشد:
- داشتن کسب و کار مربوطه در ایران جهت تشکیل پرونده مالیاتی
- داشتن ملک با کاربری اداری یا تجاری
- کد پستی معتبر برای فعالیت.
- اجاره نامه یا سند ملک مورد استفاده کاربری تجاری باید به نام متقاضی باشد.
- شرکت ها باید سربرگ و مهر مخصوص خود را داشته باشند.
- باید حساب تجاری ایجاد کنند.
مراحل تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
برای تشکیل پرونده مالیاتی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به اداره یا سازمانی نیست شما می توانید به راحتی در سامانه اداره مالیات اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی کنید.
- ایجاد حساب کاربری در سایت اداره مالیاتی کشور
- پیش ثبت نام مالیاتی در سامانه جامع مالیاتی کشور
- انتخاب استان البرز به عنوان مرکز امور مالیاتی مودی
- ثبت نام و تکمیل مدارک در سامانه امور مالیاتی کشور
- مراجعه به اداره مالیاتی کشور جهت ثبت نام امور مالیاتی کشور
مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی در کرج عبارتند از:
-
- ارائه اصل مدارک شرکت (اساسنامه/ شرکت نامه/ تقاضانامه/ اظهارنامه/ آگهی تاسیس و تغییرات/ کلیه روزنامه های رسمی کشور)
- ارائه اجاره نامه رسمی به نام شرکت یا موسسه همراه با کد رهگیری
- ارائه کپی برابر اصل محضرخانه ای، مدارک شناسایی کلیه اعضاء اعم از؛ اعضاء هیئت مدیره سهامداران و در صورت وجود بازرسین
- ارائه فیش تلفن/ آب/ برق/ گاز.
- ارائه مهر و سربرگ شرکت
- ارائه گواهی امضاء از دارندگان حق امضاء مجاز شرکت جهت ارائه به اداره دارایی
- ارائه تاییدیه کد پستی
- ارائه کپی برابر اصل سند ملک (دریا ارائه بنچاق ملک یا قولنامه یا اجاره نامه هولوگرام دار
- وکالتنامه
مزایای تشکیل پرونده مالیاتی
تشکیل پرونده مالیاتی مزایای زیادی دارد، از جمله:
- امکان ارسال اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات
- امکان دریافت مفاصاحساب مالیاتی
- امکان استفاده از معافیت ها و تخفیف های مالیاتی
- امکان اعتراض به مالیات های تعیین شده
نکات مهم در تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
- فرم اظهارنامه مالیاتی باید به دقت تکمیل شود.
- مدارک مورد نیاز باید به صورت کامل و صحیح ارائه شود.
- پرونده مالیاتی باید در مهلت مقرر قانونی تشکیل شود.
- کد اقتصادی خود را به خاطر بسپارید.
- آدرس و شماره تلفن خود را به درستی در پرونده مالیاتی ثبت کنید.
- برای تشکیل پرونده مالیاتی، باید به اداره امور مالیاتی محل سکونت یا محل فعالیت مراجعه کنید.
- مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی را به همراه داشته باشید.
- هزینههای مربوط به تشکیل پرونده مالیاتی را پرداخت کنید.
- اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان مقرر به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنید.
هزینه تشکیل پرونده مالیاتی
هزینه تشکیل پرونده مالیاتی در کرج در سال 1402 بر حسب آخرین تعرفه بندی محاسبه خواهد شد، اشخاص حقیقی اگر از قبل با نام خود فعالیتی داشته باشند باید مفاصا حساب مالیاتی گذشته را نیز ثبت نام جدید تسویه نمایند. اشخاص حقوقی نیز باید نیم درصد سرمایه را اگر در مدت زمان قانونی اقدام کرده باشند پرداخت نمایند. نکته لازم به ذکر در خصوص تشکیل پرونده اشخاص زمانی خارج از محدوده زمان قانونی تعیین شده پرداخت مالیات بر سرمایه سه برابر خواهد شد. سایر هزینه های تشکیل پرونده مالیاتی را می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما دریافت کنید.
زمان تشکیل پرونده مالیاتی در کرج
زمان تشکیل پرونده مالیاتی در کرج حداکثر 10 روز کاری است. شما می توانید در کمتر از دو هفته تشکیل پرونده مالیاتی خود را تکمیل کنید و کد اقتصادی را نیز دریافت کنید مشروز به اینکه مدارک عنوان شده را تکمیل کرده باشید.
چگونه پرونده مالیاتی خود را پیگیری کنیم؟
برای پیگیری پرونده مالیاتی خود، می توانید در حستاب کاربری که در سامانه مالیاتی دارید پیگیری نمایید. البته در برخی موضوعات که پاسخگویی سامانه ای ممکن نیست باید به اداره مالیات مراجعه نمایید. اگر روند کاری خود را به تدبیر ثبت سپرده اید کارشناسان تدبیر ثبت پیگیری صفر تا صد روند تشکیل پرونده مالیاتی را انجام خواهند داد.
نتیجه گیری
تشکیل پرونده مالیاتی یک فرآیند ساده و کم هزینه است که مزایای زیادی برای کسب و کارها دارد. بنابراین، اگر در کرج کسب و کاری دارید، حتماً پرونده مالیاتی خود را تشکیل دهید. تشکیل پرونده مالیاتی یکی از مهم ترین مراحل برای صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی است که در ایران فعالیت اقتصادی دارند. این پرونده به عنوان مرجعی برای محاسبه و پرداخت مالیات های مربوطه عمل می کند. تشکیل پرونده مالیاتی در کرج نیز مانند سایر نقاط کشور انجام می شود و مراحل و مدارک مورد نیاز آن یکسان است. مجتمع ثبتی تدبیر وکیل شما در ارائه خدمات مربوط به امور مالیاتی خواهد بود. قبل از هر اقدامی از مشاوره رایگان تلفنی تدبیر با وکلاء مالیاتی متخصص غافل نشوید.